Twee weken later - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Elseline Breunis - WaarBenJij.nu Twee weken later - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Elseline Breunis - WaarBenJij.nu

Twee weken later

Blijf op de hoogte en volg Elseline

02 Maart 2014 | Verenigde Staten, Oakland



We zitten hier nu alweer twee weken en ik verveel me dood!

Ik geef de baby haar fles, ik breng haar naar bed, haal haar uit bed, en geef dan weer een fles. Zo gaat het de hele dag door. Daarnaast zorg ik dat de lunch voor de 17 maanden oude Henry klaarstaat, maar goed eten doet hij bijna nooit. Ik vouw de was op, ik stofzuig en poets na elke maaltijd de kinderstoel schoon omdat het eten overal zit. Verder gaan we af en toe 's middags na het middagdutje naar de speeltuin wat een klimtocht is. Eerst de berg op en weer af. Ik kan geen kant op omdat ik geen auto heb..

We zitten hier nu alweer twee weken en ik heb het super naar mijn zin!!

Ik geef de super lieve baby haar fles, breng haar naar bed, haal haar uit bed en geef dan weer een fles. Zo de hele dag door, heerlijk knuffelen met de 3 maanden oude baby Madeline. Daarnaast zorg ik dat de lunch voor de 17 maanden oude Henry klaarstaat, maar goed eten doet hij bijna nooit omdat hij ontdekt heeft overal nee op te kunnen zeggen, dus dat doet hij ook. Ik vouw de was op, ik stofzuig en poets na elke maaltijd de kinderstoel schoon omdat het eten overal zit, maar na het poetsen zie je tenminste resultaat. Verder gaan we af en toe 's middags na het middagdutje naar de speeltuin wat een klimtocht is, maar ik hoef niet meer naar de sportschool. Eerst de berg op en weer af. Ik kan geen kant op omdat ik geen auto heb, maar dat maakt niet uit. Elke keer als een van de ouders klaar zijn met werken gaan we met de kinderen naar het park of de winkel, alleen maar om te zorgen dat ik even het huis uit kant. En zij mij weer nieuwe dingen kunnen laten zien.

Ik heb nu twee keer ongeveer het zelfde verhaal verteld over mijn eerste twee weken in Amerika en het is maar hoe je het bekijkt. De eerste twee weken zijn een beetje saai, maar ze doen er alles aan om het leuk voor mij te maken ondanks ik geen auto heb.

Jullie vragen je vast af waarom ik nog geen auto heb, en hoe lang dat gaat duren. Dat kan ik helaas niet makkelijk antwoorden. Ze zijn druk opzoek naar een tweedehands auto, wat niet heel makkelijk is. Verder zijn we met mijn verzekering bezig, wat ontzettend duur is in Amerika als je onder de 25 bent. Als laatst zijn we bezig met mijn rijbewijs. Ik moet een schriftelijk en rijexamen doen, maar om daarvoor een afspraak te maken is niet makkelijk.

Verder heb ik al super veel au pairs ontmoet, en vrienden gemaakt. Vanmiddag om vier uur heb ik mijn eerste Oscars feestje bij een au pair thuis, met andere au pairs. Nu nog even lekker van mijn zondag genieten en morgen weer aan het werk.

Lieve mensen, heel veel plezier in Nederland. En vergeet mij niet!

Tot de volgende blog, een verrassing wanneer die is!

  • 02 Maart 2014 - 23:27

    Clementine:

    Leuk om te lezen wat je daar allemaal doet. Maak er wat van.

  • 03 Maart 2014 - 01:01

    Florentine:

    Hai Elzeline.

    Leuk dat je een blog bijhoud. Gezellig te lezen wat je zoals doet en hoe anders het leven daar toch is! Al met al klinkt het toch wel gezellig. lastig dat je nog geen auto hebt, want amerika zonder auto is volgens mij zoiets als nederland zonder fiets!
    Heel veel plezier en natuurlijk vergeten we je niet!!!! Groetjes vanuit warm en donker Ghana
    Harrie en florentine

  • 03 Maart 2014 - 16:51

    Tante Joke:

    Prachtig die twee verhalen maar hoe vind je het nu echt?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elseline

Eerst kon je hier mijn avontuur volgen als een au pair in Californië oakland, toen Shingle Spring en toen Rocklin. En nu lees je hier over mijn tijd in Westfield, New Jersey.

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 8208

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 10 Maart 2016

Au pair in Amerika, New Jersey, Westfield

10 Februari 2014 - 09 Maart 2016

Au pair in de Verenigde Staten

Landen bezocht: