Hoe bevalt het? - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Elseline Breunis - WaarBenJij.nu Hoe bevalt het? - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Elseline Breunis - WaarBenJij.nu

Hoe bevalt het?

Blijf op de hoogte en volg Elseline

09 April 2014 | Verenigde Staten, Oakland

Iedereen die ik spreek via Skype, Facetime, Facebook of Whatsapp vragen of het bevalt in Amerika, en op deze vraag weet ik nooit hoe te antwoorden.

Sinds een paar weken heb ik nu mijn eigen auto (ja, ik mag het beschouwen als mijn auto want hij is voor mij gekocht) en kan ik gaan en staan waar ik wil. Sinds afgelopen vrijdag laten ze mij ook auto rijden met de kinderen en heb ik de vrijheid om naar het park, Play studio of whatever te gaan. Maar alsnog weet ik niet hoe ik deze vraag moet beantwoorden.

Toen ik met Louise, de moeder van het gezin in contact kwam zei ze 'We had a nanny, but it didn't work out'. In mijn Engels betekent dit dat er nu geen nanny meer is, en dat er haast is voor een nieuwe oppas/nanny/au pair voor de kinderen. Ik moest snel een beslissing nemen, en na een hoop gepraat thuis, met vrienden en met Louise besloot ik hierheen te gaan. Na vier dagen New York, en een paar uur in het vliegtuig naar San Francisco haalde zij mij op van het vliegveld. In de auto vertelde ze dat er nu een nanny is voor Henry, het jongentje van 18 maanden maar dat dit tijdelijk voor zo'n 6 weken zou zijn zodat ik kon in settelen, en eerst kon wennen aan de baby en haar (slaap)schema. Ik vond dit niet heel erg nodig, maar stemde toe omdat niet alleen ik moet ‘wennen’ maar ook de ouders. Na twee weken vertelde Louise dat ze hoop dat ik snel gesetteld ben zodat de nanny’s weg kunnen. De reden dat ik kwam, en deze nanny’s weg moesten is omdat ze (ten minste dat vertelde ze mij) niet tevreden was met de nanny’s en ze niet goed luisteren. Even voor de duidelijkheid. De twee nanny’s komen niet tegelijkertijd. De ene nanny is voor de maandag, de andere nanny voor de dinsdag, woensdag en donderdag en sinds vorige week, ik doe nu de vrijdag (hele dag). De nanny’s zijn er alleen voor Henry van 7 uur tot 1 uur en vanaf 1 uur heb ik twee kinderen.

Ik zit nu in mijn achtste week dus jullie gaan er vast vanuit dat ik nu de hele week twee kinderen heb. Nee. Na zo’n vijf weken toen ik vroeg wat een beetje haar plan was, omdat ik thuis vast zat zonder auto met de baby en mijn (begrijpelijk) dood verveelde. Toen kwam ze met het verhaal dat ik vanaf mei op maandag en vrijdag twee kinderen heb de hele dag, en dat de andere nanny Marisol de dinsdag, woensdag en donderdag gaat doet(zij Henry van 7 tot 1, ik baby Madelinde en na 1 uur beide kinderen)… Ik wist niet wat ik moest zeggen, zei oké, en Whatsappte mijn vader of hij kon Skype zodat ik mijn verhaal kon doen en de tranen die ik moest inhouden even kon los laten. In Nederland was het rond 12/1 uur en mijn vader stond op het punt om naar bed te gaan, maar waarschijnlijk begrijp hij uit mijn bericht dat er iets niet goed ging. Als Louise vanaf het begin dat we contact hadden, had gezegd dat dit het plan was, had ik mijn niet verheugd op 5 dagen van 7 uur tot 5/6 uur met twee kinderen door te brengen. Misschien was ik zelfs hier niet naartoe gegaan. Ik weet niet of ik dit een jaar kan volhouden. Ik ben hier voor twee kinderen gekomen en niet voor maar twee dagen en niet voor alleen maar na 1 uur. Op de dagen dat nanny Marisol komt gaan ze altijd ergens heen. Naar het park of een play studio. Dan rond half 12 komen ze terug, maak ik lunch voor Henry en brengt Marisol, Henry rond 1 uur naar bed. Van 1 tot 3 slaapt hij en dan heb ik twee kinderen om bijvoorbeeld naar het park te gaan. Maar dit gebeurd bijna nooit omdat moeders of vaders terug van het werk komt en die iets met de kinderen wilt doen.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik vermaak mij hier prima. Heb nieuwe mensen leren kennen, heb binnen een paar weken zeer goede vrienden gemaakt en elke week is leuker en leuker. Ik zou zeker niet naar huis willen. Wil die Marisol gewoon weg hebben :P

Lieve mensen bedankt voor het luisteren,

Tot de volgende blog, een verrassing wanneer die is!

  • 09 April 2014 - 19:37

    Tante Joke:

    Lieve Elseline Madelinde!

    Natuurlijk heb je heel hoge verwachtingen van een baan ver weg van Slamuis!
    En het valt altijd tegen .....

    Net zoals een nieuwe baan in Nederland waar ze je de bomen in de hemel beloven!
    Het is meestal schone schijn lieverd!

    Maar wees gerust en wanhoop niet, je gaat een pak ervaring opdoen, het zijn de levenslessen, je gaat met ups en downs, en meer en meer UPS!!

    Blijf maar je lieve glimlach op je gezicht zetten, waai met alle bomen mee, en als je in je bed ligt: flink schelden! En de volgende dag gezellie weer op!
    Hou je goed meisje!

    Heel veel liefs van je
    tante Joke xxxxx

  • 09 April 2014 - 20:04

    Cokkie:

    Lieve Elseline.

    Ik hoop dat je nu je het van je hebt afgeschreven het je een beetje oplucht!!!!!
    Vind het wel verdrietig voor je, probeer positief te blijven!!!
    En reageer af bij mensen die je vertrouwt!!!

    Sterkte,denk aan je, dikke knuffel.

  • 09 April 2014 - 21:24

    Florentine:

    Hai Elseline

    Je eindigt je blog positief dat vind ik wel knap! Weet je, het gaat vast goed komen. Als je de pest in hebt misschien een lange blog schrijven, krijg je een hoop mailtjes en ziet de wereld er misschien een stuk vrolijker uit! Ik vind het leuk te lezen dat je in zo'n korte tijd al zoveel vrienden hebt gemaakt, en een dagje met vriendinnen er opuit lijkt me ook niet verkeerd. Maar goed ik kan me zeker voorstellen dat de als je niet zoveel te doen hebt het leven zelfs in Amerika saai kan zijn! Worden er leuke workshops of zo in de buurt georganiseerd?
    Hoe bevalt trouwens het weer en hoe vind je sowieso amerika en de amerikanen, nou ja diegene die in San Francisco wonen. Hoe bevalt het autorijden daar. is er ook een nederlandse gemeenschap, of zijn er nederlandse ex pats daar? Ben eigenlijk best wel nieuwsgierig. (hoop ooit nog een keertje op vakantie te kunnen gaan in San Francisco)

    Veel succes, maar ook een boel plezier gewenst en ik kijk uit naar je volgende blog!
    groetjes
    Florentine

  • 10 April 2014 - 07:35

    Cobien:

    Lieve Elseline,
    Fijn dat je dit met ons wilt delen. Blijf positief hoor, uiteindelijk zal het allemaal niet voor niets zijn geweest! Geniet van de leuke dingen, die er ook zijn. Je bouwt hoe dan ook een band op met de kindjes.
    Zie het maar als een leerzame periode en schrijf de mindere dingen van je af. Dat helpt echt! Veel succes en positiviteit voor de komende maanden! Liefs. Cobien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elseline

Eerst kon je hier mijn avontuur volgen als een au pair in Californië oakland, toen Shingle Spring en toen Rocklin. En nu lees je hier over mijn tijd in Westfield, New Jersey.

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 8219

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 10 Maart 2016

Au pair in Amerika, New Jersey, Westfield

10 Februari 2014 - 09 Maart 2016

Au pair in de Verenigde Staten

Landen bezocht: