Mijn eerste echte reis in de VS! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Elseline Breunis - WaarBenJij.nu Mijn eerste echte reis in de VS! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Elseline Breunis - WaarBenJij.nu

Mijn eerste echte reis in de VS!

Blijf op de hoogte en volg Elseline

06 April 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Daar zit ik dan, in de bus naar Washington DC. Bijna 14 maanden in de VS en eindelijk op reis en doen waarvoor in hier kwam. Natuurlijk was het om te wonen en werken in een Amerikaans gezin, natuurlijk was het om meer over de Verenigde Staten en de cultuur te leren, natuurlijk was het om vrienden uit andere culturen voor altijd te maken maar het was vooral om door de Verenigde Staten te reizen en nu eindelijk kan ik dat eens echt doen.

Zittende in de bus heb ik eindelijk de tijd om weer eens even een blog te schrijven. Ik weet dat het even een tijdje geleden is geweest, maar om eerlijk te zijn had ik gewoon niet veel te vertellen. Mijn nieuw gezin is bijna alles waarover ik gedroomd had. Ik word betrokken bij het gezin, krijg de kans om een echte band te creëren met de kinderen, heb de vrijheid in het werken maar ook op te reizen en heb het gevoel dat ik een verschil maak. Natuurlijk gaat het niet altijd over rozengeur en maneschijn. Van de drie vriendinnen waar ik een goede band mee had, is er eentje twee weken geleden vertrokken naar een nieuw gezin en vrijdag vertrekt er eentje terug naar Frankrijk want na zes maanden wilt ze niet meer doorgaan. Hierdoor voel ik mij soms heel alleen in 'The big States'. Een hoop au pairs hier komen uit Duitsland. Tot nu toe nog met geen Duits meisje een band gehad. Ze vinden het alleen nodig om Duits te spreken en hebben geen 'buitenlander' nodig. Maar zoals ik al zei, zit ik nu heerlijk in de bus op weg naar WASHINGTON DC! Vijf dagen in dc, rollerskates mee genomen (ja ja, mijn liefste vader heeft die een paar maanden geleden opgestuurd en maak er zeker gebruik van!!) Als het goed is kom ik om 4 uur aan in DC, dan uitzoeken hoe ik bij mij hostel kom, inchecken en dan met de metro naar the National Mall en daar lekker rond skate, op onderzoek uit en naar meer informatie en natuurlijk foto's maken.

Verder heb ik vier weken vrij in de zomer omdat de kinderen op kamp gaan. Maandag 29 juni vlieg ik voor vier dagen naar Seattle, dan op vrijdag 3 July vliegen naar Sacramento en daar samen met een vriendin (een au pair uit Israel) de bus in voor een weekendje San Francisco. Zondag 5 Juli ... Ja ja .... Zijn jullie de klaar voor?!?!? Zondag 5 juli vliegen ik naar Hawaii!!!!! HAWAII THE BIG ISLAND!!! 7 dagen in Hawaii met onder andere slapen op het strand, snorkelen met dolfijnen en schildpadden, rots springen, het bezoeken van een groen en zwart strand and much, much more. Helaas komt aan al het leuk een einde maar gelukkig zijn we nog niet klaar met de pret. Zondag 12 juli vlieg ik naar Los Angelos en reis ik met een organisatie 7 dagen mee naar onder andere Colorado River, Grand Canyon, Las Vegas, Yosemite en terug naar San Francisco. Hawaii is trouwens ook met een organisatie speciaal voor au pairs. Op 19 Juli ben ik terug in San Francisco, blijf ik nog 3 dagen daar om een andere vriendin te bezoeken en vlieg ik 21 juli weer terug naar huis en is mijn portemonnee leeg maar mijn hart, camera en hoofd vol met goede herinneringen die ik nooit zal vergeten.

  • 06 April 2015 - 21:19

    Mark:

    Wat een super leuk verhaal en wat ben ik jaloers op je reis! Dat stuk in Hawaii! Damn! Dat wil ik ook.

  • 07 April 2015 - 09:23

    Florentine:

    Goede morgen Elseline,

    Zooo wat een heerlijk verhaal.Wat geweldig om te lezen dat je een leuk gezin hebt , maar ook dat je tijd en mogelijkheden hebt in Amerika rond te reizen. Ben benieuwd wat je van washington gaat vinden. Is het al een beetje lekker weer daar? De reis van de zomer klinkt voor mij als een super plan! Ik hoop dat je tijd hebt om op je blog te schrijven, want ben nu al benieuwd naar spannende verhalen over Hawai!!!
    Hier in Ganderkesee ( Duitsland) gaat alles prima. Langzaam wordt het hier lente en proberen we onze tuin een beetje op orde te krijgen. Volgende week gaan we een paar dagen vakantie houden in Portugal. Gewoon een beetje genieten van de zon, strand en zee. Jammer trouwens dat die Duitse au pairs niet zo vriendelijk zijn... ( maar oke ik geef toe dat weinig duitsers een beetje engels of frans spreken en dus waarschijnlijk blij zijn als ze onder elkaar duits kunnen kletsen... maar ik geef toe, dat is geen excuus!!!)
    Ik wens je een heerlijk zonnige week, veel plezier! Groetjes vanuit een zonnig Ganderkesee, Florentine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elseline

Eerst kon je hier mijn avontuur volgen als een au pair in Californië oakland, toen Shingle Spring en toen Rocklin. En nu lees je hier over mijn tijd in Westfield, New Jersey.

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 8217

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 10 Maart 2016

Au pair in Amerika, New Jersey, Westfield

10 Februari 2014 - 09 Maart 2016

Au pair in de Verenigde Staten

Landen bezocht: