De eerste dagen - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Elseline Breunis - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Oakland, Verenigde Staten van Elseline Breunis - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Elseline

13 Februari 2014 | Verenigde Staten, Oakland

De eerste paar dagen waren zeer bijzondere dagen. Dagen waarin ik veel nieuwe mensen heb ontmoet, vrienden heb gemaakt en nieuwe dingen heb gezien.

Daar gingen we dan. Maandag 10 februari, op naar het vliegtuig. Niet alles liep even soepel, en sommige dingen liggen nog thuis, maar laten we dat maar snel vergeten en de belangrijkste dingen had ik. Op het vliegveld snel afscheid genomen van Jannick en papa (Zondag al afscheid genomen van Leonieke en Mark) en daar gingen we dan. De vier Nederlandse meiden op avontuur. Eerst naar London, overstappen en op naar New York. Als een van de eerste kwamen we aan in het hotel, kregen onze sleutel kaart en mochten als eerst het bed kiezen.

Optie A: Heerlijk, groot bed bij het raam.
Optie B: Heerlijk, groot bed naast de badkamer
Optie C: Uitermate teleurstelling bed (zacht uitgedrukt), vlakbij de deur.

Zoals jullie wel kunnen begrijpen koos ik natuurlijk voor het heerlijke, grote bed bij het raam (net zoals al de andere Nederlandse meiden die in een andere kamer zaten). Wel medelijden met de persoon die in optie C moest gaan slapen. Verder hebben we de eerste dag niet heel veel gedaan. Met de Nederlandse meiden samen gegeten, rond gekeken en door het zes uur tijdsverschil vroeg naar bed gegaan omdat de wekker om half zeven weer zou gaan, zeven uur aan het ontbijt. Dag twee begon vroeg en na eerst vier uur en daarna drie uur 'les' over de gewoontes van Amerikanen tot het niet schudden van kinderen gingen we met de bus naar New York City. We hebben boven op de Rockefeller Center gestaan op 'the top of the rock' heel New York gezien wat ontzettend schitterend was, vooral in het donker toen wij er waren. Verder zijn we naar Time Square geweest en daar met grote ogen rond gekeken. Als laatst nog even ergens uitgestapt om van een afstand het Vrijheidsbeeld te bekijken maar snel weer terug gerend naar de bus omdat het veel en veel te koud was.

Toen ik dit schreef zat ik in het vliegtuig op weg naar California, San Francisco. Kwart over vier opgestaan, en kwart voor vijf vertrokken uit een hotel waarin iedereen nog heerlijk lang te slapen maar ik heel vroeg het vliegtuig had. Ik zou om tien uur vliegen maar vanwege de sneeuw hadden we twee uur vertraging.

We zouden zo gaan beginnen met het landen en toen realiseerde ik mij iets waar ik de afgelopen dagen nog niet bij stil had gestaan. De tranen liepen over mijn wangen. 'Ik ben bijna als au pair in California, Oakland'. Helemaal alleen, en ook niet met mijn nieuwe au pair vrienden uit Nederland. Wauw!! Na drie dagen realiseren mijn hersenen pas wat ik eigenlijk ga doen. Trots op mezelf, maar lichtelijk bang.

Het komt goed!! Tot de volgende blog. Verassing wanneer die is.

  • 16 Februari 2014 - 19:40

    Florentine:

    Hai Elseline.

    Ja stoer hoor zo in je uppie als au pair!Hoe zijn de eerste dagen bevallen? Zijn het een beetje leuke lieve opgevoede kinderen? Heb je ook een eigen auto waar je mee rond rijd? Hoe is het weer? Heb je het erg druk overdag?
    Heel veel groetjes vanuit Accra
    Liefs
    Florentine

  • 16 Februari 2014 - 21:38

    Joke:

    leuk om je verslag te lezen
    super wat je bent gaan doen
    ik volg je via je blog

    groetjes

    joke

  • 18 Februari 2014 - 10:11

    René Van Der Veen:

    Elseline,
    Wat een ervaring helemaal aan de andere kant van de wereeld, heel knap van je . Ik weet zeker dat je daar een fantastiese tijd zal hebben , we houden contact.

    Groetjes van René & Veronica.

  • 18 Februari 2014 - 13:19

    Coby:

    Hoi Elseline, goed nu ook nieuws via dit blog te lezen. Prima start. Hoe is dit ventje van anderhalf in vergelijking met dat jongetjesuit Vlaardingen? Daar ik volgens Jannick en Nicole nog wat achterloop geen app, krijg ik gelukkig via hun meer informatie. Hoop snel weer iets te vernemen, wij zullen wel een zuidwester op zetten met storm en regen, liefs Coby

  • 20 Februari 2014 - 13:02

    Jacky:

    Hay Elseline, Vind je erg stoer ,het is toch aan de andere kant van de wereld. Wens je een ontzettende leuke tijd daar. Geniet ervan !!! Ben erg benieuwd naar je volgende verhalen.

  • 24 Februari 2014 - 20:07

    Papa:

    Hoi schat, Ik had het al gelezen hoor, maar neem nu even tijd om te reageren. Het was ontroerend om te lezen, vooral over toen je er bijna was. Helemaal alleen. Ik heb nu een keer geskyped en gisteravond gefacetimed met je en je maakt een heerlijk ontspannen indruk. Je voelt je daar prima, leuk. Je hebt al verteld, dat je geleerd hebt, dat het na 2 maanden wel eens tegen kan gaan vallen, maar ik ben er van overtuigd, dat jij je wel door die periode heenslaat. Veel liefs van je vader en tot ziens op mijn TV of laptop.

  • 25 Februari 2014 - 00:29

    Cees En Lies:

    Ha Elseline, fijn dat het goed met je gaat!
    We zullen je regelmatig volgen!
    Liefs, Cees en Lies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elseline

Eerst kon je hier mijn avontuur volgen als een au pair in Californië oakland, toen Shingle Spring en toen Rocklin. En nu lees je hier over mijn tijd in Westfield, New Jersey.

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 8233

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 10 Maart 2016

Au pair in Amerika, New Jersey, Westfield

10 Februari 2014 - 09 Maart 2016

Au pair in de Verenigde Staten

Landen bezocht: