Ik heb goed nieuws!!! - Reisverslag uit Shingle Springs, Verenigde Staten van Elseline Breunis - WaarBenJij.nu Ik heb goed nieuws!!! - Reisverslag uit Shingle Springs, Verenigde Staten van Elseline Breunis - WaarBenJij.nu

Ik heb goed nieuws!!!

Blijf op de hoogte en volg Elseline

10 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Shingle Springs

Lieve familie en vrienden,

Op negen oktober heb ik officieel doorgeven dat ik mijn jaar wil verlengen maar niet bij dit gezin. Hoeveel ik ook om ze geef, en van de kinderen hou (vooral 'baby' Madeline) geven zij mij niet de ervaring en de waardering waar ik op gehoopt had. Denkende aan de nieuwe au pair of nanny die dit gezin zal hebben en de kinderen die mij gauw gaan vergeten maakt het mij moeilijk om een besluit te maken, maar denkende aan hoe ik mij de afgelopen acht maanden heb gevoeld (ja, het is alweer acht maanden geleden dat ik uit Nederland vertrok) denk ik dat het de juiste beslissing is...

Om verschillende redenen maar vooral om manier waarop Louise mij behandeld wil ik niet nog een jaar meemaken. Ik voel me ondergewaardeerd, boos, verdrietig, geïrriteerd maar vooral dom elke keer Louise iets te melden heeft. Ze heeft een goed hart maar is voor mij af en toe moeilijk te zien. Heel af en toe, op een stress vrije dag komt het te voorschijn. Ondanks alles geef ik ontzettend veel om het hele gezin en heeft het mij een hoop (zweet) en tranen gekost om dit besluit te maken.

Verder voed Louise haar kinderen totaal anders op dan ik opgevoed ben, en hoe ik opvoeden zie en kan dit nog wel eens botsen als je 24/7 'samenwoont'. Iedereen die mij moeder heeft gekend kan begrijpen dat ze van het 'stampen en doorgaan' was. Alle kinderen die niet zo worden opgevoed zijn, zijn in mijn ogen kinderen die altijd huilen als ze hun zin niet krijgen zoals wat dus in dit huis gebeurd, vooral bij nu twee jarige Henry. Ik kan mij hier gigantisch aan irriteren vooral omdat ik door zijn gejammer in het weekend niet kan uitslapen maar wakker wordt om zeven uur omdat het dan al begint. (Oordopjes zijn afgelopen weekend eindelijk aangeschaft)

Ik moet maar afwachten en kijken wat voor families er boven water komen. Het idee van een nieuw gezin en dit gezin 'achter laten' maakt mij bang maar ook zeer nieuwsgierig. Waar zou mijn nieuw gezin wonen? Hoe zouden zij mij behandelen? Word ik dit jaar wel behandeld als een lid van het gezin? Ik zal jullie allemaal op de hoogte houden.

Ik hoor jullie allemaal al denken? Maar hoe lang moeten we dan wel niet wachten voordat we Elseline weer eens zien en natuurlijk cadeautjes, kusjes en knuffels kunnen geven. Niet getreurd, zaterdag 20 december stap ik om 16:00 uur het vliegtuig in en land ik op maandag 22 december op eigen bodom. Ja ja, je hoort het goed. Maandag 22 december is Elseline in het land!! Veel leuker dan Sinterklaas en 'zwarte' piet, is het niet.... Twee dagen, 3 verschillende vliegtuigen, 13 uur vliegen, 18 uur wachten op een vliegveld en oh 1.550 dollar armer maar ik kom voor twee weken naar Nederland!!!! Zaterdag 3 januari vlieg ik weer terug, werk ik nog 4 weken en dan waarschijnlijk op naar een nieuw gezin! Kerst en oud en nieuw kan ik met mijn vrienden en familie vieren in Nederland!!! Dus zet het in je agenda, maandag 22 december om 8:00 uur in de ochtend land Elseline Breunis op Schiphol!!!!!

Liefs, Elseline

  • 11 Oktober 2014 - 19:00

    Tante Joke:

    Dag lieve Elseline!

    Niet bij de pakken neerzitten, dat was inderdaad iets voor je mama! En die wist van niet opgeven en bleef doorgaan! Geweldig dat je haar tot voorbeeld neemt, het zal je ver brengen in je leven.

    Het verblijf in de USA heeft je volwassenen gemaakt, niet alleen in leeftijd (21 jaar!) maar vooral geestelijk, je bent heel verstandig geworden in je denken, je doen en laten. Dat is mooi en een fantastische claim op de toekomst.
    In Slamuis zou het wellicht niet gebeurd zijn! :)

    Aan kleine kinderen moet je je niet hechten, dat zou fout zijn.
    Ook leidsters in een kdv of juffrouws op een basisschool kunnen zo hun voorkeuren hebben voor bepaalde kinderen maar ..... ze vertrekken! Ze slaan hun vleugels uit ....

    Die twee weken straks tijdens de jaarwisseling in Slamuis samen met je familie, vrienden en vriendinnen, ik gun je ze zo van harte.
    En dan er weer tegenaan Els!

    Wij gaan eind november weer voor 5 maanden naar Spanje, naar Torrevieja. Ik zal je dus helaas niet kunnen ontmoeten tijdens je verblijf in Holland.
    Maak er twee fantastische weken van, je hebt dan genoeg levensvitaminen verzameld voor je komende tijd in de USA.

    Een omhelzing van ons!
    xxxxxxx van je tante Joke






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elseline

Eerst kon je hier mijn avontuur volgen als een au pair in Californië oakland, toen Shingle Spring en toen Rocklin. En nu lees je hier over mijn tijd in Westfield, New Jersey.

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 8227

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 10 Maart 2016

Au pair in Amerika, New Jersey, Westfield

10 Februari 2014 - 09 Maart 2016

Au pair in de Verenigde Staten

Landen bezocht: